C/ Major, 29 - 08110 Montcada i Reixac

935 641 696

Educació primària

Educació primària (P1, P2, P3, P4, P5 i P6)

A l’etapa d’educació primària treballem amb metodologies obertes, actives i motivadores perquè els nens i les nenes desenvolupin les seves capacitats personals i siguin competents en les diferents àrees. A FEDAC Montcada acompanyem els alumnes en el procés d’aprenentatge, en el qual ells són els protagonistes; nosaltres, com a educadors, els orientem i els ensenyem a pensar.

Disposem d’aules ben equipades que permeten la flexibilitat d’agrupació dels alumnes en les activitats d’aprenentatge cooperatiu. També tenim a l’abast eines digitals (Chromebooks, Ipads, material de robòtica…) que faciliten el creixement acadèmic i personal de l’alumne.

A l'escola estem organitzats per Comunitats d'Aprenentatge de tres anys de durada. Així doncs, a la Primària hi ha la comunitat de Mitjans (Pri1, Pri2 i Pri3) i la Comunitat de Grans (Pri4, Pri5 i Pri6). Aquest tipus de funcionament afavoreix la relació entre l'alumnat de diferents cursos, l'acompanyament entre els grans i els petits i les propostes d'aprenentatge d'internivell.

Oferim una educació basada en valors, que ajuda els nens i les nenes en el seu desenvolupament personal i posa les bases d’una formació basada en l’autonomia, la responsabilitat, la solidaritat, la participació i el compromís individual i col·lectiu.

Un cop acadaba l’etapa d’educació primària a la nostra escola, donem continuïtat en el pas a la secundària a l’escola La Salle Montcada.

Projectes de l’etapa

Projectes Aprenentatge-Servei (ApS)

Els projectes Aprenentatge-Servei (ApS) faciliten l’aprenentatge sobre un àmbit concret mentre els alumnes realitzen un servei a la comunitat i prenen consciència del seu poder per transformar i millorar l’entorn.

Així, en els darrers cursos a FEDAC Montcada hem dut a terme projectes de recollida d’aliments, donacions de sang, Let’s Clean Up Europe, projectes d’emprenedoria per recollir fons per a la investigació contra el càncer, cantades de Nadal, jocs tradicionals al casal d’avis o curses solidàries. Aquests projectes els hem emprès en col·laboració amb entitats com Càritas, Banc de Sang i Teixits, VHIO o Acción contra el Hambre, entre d’altres.

Aprenentatge de l'anglès

A les Comunitats de Mitjans i Grans es duen a terme 2,5 h curriculars setmanalment i, a l'àrea d'Educació Física, també es fa servir l'anglès com a llengua d'aprenentatge comptant amb el suport de l’auxiliar de conversa nadiu i el d'un/a mestre especialista en llengua estrangera. La Comunitat de Grans també compta amb una Proposta d'Aprenentatge en llengua anglesa conduïda per un/a mestre especialista en llengua estrangera.

Projecte TÀCtil

L'escola vol donar resposta a les necessitats del món d'avui i vol preparar als ciutadans del futur per tal que s'adaptin als canvis que viu la societat. D'aquesta manera afavorim la competència digital de l'alumnat promovent un ús segur, saludable i responsable de les tecnologies digitals. Continuant l'aprenentatge fet a l'Etapa d'Infantil de les eines digitals en un entorn virtual Google, l'alumnat esdevé competent en l'ús de dispositius Chromebook, pensament computacional i llenguatge de programació bàsic, a través de Micro:bit, Ozobot, LEGO Education Spike, Code Rocky i WeDO 2.0, Probot, Scratch, Bee-boots i Learn to learn (LEGO).

Treball per projectes

El treball per projectes a educació primària s’inicia a partir dels interessos i les inquietuds dels alumnes. El treball per projectes permet desenvolupar de manera globalitzada diferents competències i àrees del currículum mitjançant la investigació que els nens i les nenes realitzen per trobar la resposta a una pregunta que s’han plantejat o la creació d’un producte final. El treball cooperatiu, les rutines de pensament, la TUtopia o l’ús de les eines digitals, entre d’altres, estan sempre presents en aquests projectes.

Educació emocional

Treballem les emocions partint dels fets quotidians dels nostres alumnes, així com d’activitats que proposem als nens i nenes perquè puguin expressar les seves emocions i aprendre a tenir un millor coneixement de si mateixos i dels altres. Els grups CREC, la TUtopia, l’espai Emmaús o les activitats de relaxació o interiorització són també algunes de les estratègies que utilitzem a l’escola per dur a terme l’educació emocional.

Ambients d’aprenentatge

A educació primària oferim sis espais d’aprenentatge que tenen com a objectiu estimular l’aprenentatge i la creativitat dels alumnes. A partir dels diferents materials, propostes i activitats que troben als espais d’aprenentatge, els alumnes poden experimentar, reflexionar, cooperar... i, d’aquesta manera, reforçar i/o ampliar els continguts treballats a l’aula.

Propostes d'aprenentatge

En les propostes d'aprenentatge s'obre la possibilitat que cada infant pugui triar davant d'un ventall d'àmbits: comunicació, matemàtic, anglès, científic, humanístic, expressiu, artístic, naturalista i ciutadania. És una manera de treballar que permet aprofundir en l'habilitat d'aprendre de manera autònoma, a partir d'unes tasques personalitzades i adaptades als diferents nivells que promouen l'aprenentatge personalitzat de l'alumnat i l'aprofundiment dels coneixements de manera globalitzada. Cada proposta se situa en un espai diferenciat, en grups reduïts d'alumnes de diferents edats en els quals es respira un ambient de compartir talents i interessos.

Exàmens d’anglès de Cambridge

En el darrer curs de primària oferim als alumnes l’oportunitat de realitzar a la nostra escola un examen oficial de Cambridge que certifiqui el seu nivell d’anglès. Des de l’escola els preparem per als certificats de nivell Movers o Flyers.

Matemàtiques vivencials (InnovaMat)

Treballem les matemàtiques a partir de l’experimentació manipulativa, els reptes i les explicacions, que complementem a classe amb una conversa matemàtica que contribueixi a la construcció d’un aprenentatge sòlid d’aquesta àrea. L’objectiu és que cada alumne descobreixi tot el coneixement que hi ha darrere les matemàtiques.

Activitats complementàries

Com a escola concertada, a FEDAC Montcada oferim una sèrie d’activitats complementàries que reforcen el nostre projecte educatiu i ens ajuden a formar alumnes encara més competents globalment.

A l’etapa d’educació primària, les activitats complementàries són:

  • ArtTIC
  • LEM (7 hàbits)
  • EMMAÚS
  • ESCACS
  • ORATÒRIA

Consulta els detalls de les activitats complementàries al pdf.

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website