C/ Major, 29 - 08110 Montcada i Reixac

935 641 696

ARTIC: What is it?

ARTIC: What is it?

A FEDAC Montcada fusionem la creativitat amb la competència digital per tal d’obrir nous camins a l’expressió. Artic: What is it?

Des de l’etapa d’Infantil treballem l’ArTIC fomentant el Pensament Computacional de l’alumnat, sense fer ús de dispositius digitals. Pel que fa a la Primària, introduïm a l’alumnat a la robòtica educativa, iniciant-los progressivament en el món de la tecnologia, mitjançant la plataforma ROBOTIX C360, i també mitjançant el Tinkering, una metodologia de creació, on l’alumnat aprèn fent, jugant i pensant amb la manipulació de diferents materials.

En què consisteix l’ArTIC?

Aquest projecte no és només sobre robots i programació. És una finestra que combina aprenentatges tradicionals amb experiències del món real.  L’alumnat aprèn a programar i a construir robots, sí, però també a comprendre l’impacte de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, les matemàtiques i les humanitats en el seu dia a dia.

El nostre principal objectiu és reforçar les competències digitals en els nostres estudiants, així com el pensament crític, la creativitat i el treball en equip. A través d’aquestes activitats:

  • Descobreixen i exploren conceptes per si mateixos.
  • Experimenten, es confonen i milloren amb cada intent.
  • Troben solucions pràctiques a problemes actuals.
  • Valoren la col·laboració i el treball en equip.

Diversos estudis demostren que l’aprenentatge STEAM, i concretament a través de la robòtica, potenciar habilitats en matemàtiques, lectura i pensament crític, impactant positivament en el seu desenvolupament integral.

Des de l’etapa d’Infantil treballem l’ArTIC fomentant el Pensament Computacional de l’alumnat, sense fer ús de dispositius digitals. Pel que fa a la Primària, introduïm a l’alumnat a la robòtica educativa, iniciant-los progressivament en el món de la tecnologia, mitjançant la plataforma ROBOTIX C360, i també mitjançant el Tinkering, una metodologia de creació, on l’alumnat aprèn fent, jugant i pensant amb la manipulació de diferents materials.

ArTIC en llengua anglesa

Aquest curs, estem duent a terme aquesta activitat complementària en llengua anglesa, esdevenint una oportunitat per apropar a l’alumnat a l’aprenentatge d’una llengua estrangera. Fent ús de la metodologia AICLE, ensenyem els continguts i la llengua alhora, d’una manera integrada, on l’idioma esdevé l’objectiu d’aprendre continguts. L’anglès és, per tant, la principal via d’instrucció i de manera progressiva ens permet introduir el vocabulari relatiu a la matèria, donat que molts dels termes i conceptes de programació estan en aquest idioma de manera originària. 

La plataforma de Robotix en anglès també serveix com eina addicional dins l’aula per facilitar l’aprenentatge curricular dels estudiants. A més a més, ens permet aplicar conceptes matemàtics i adquirir coneixements en programació explorant dues branques fonamentals de la robòtica, com són la mecànica i l’electrònica. Tanmateix, contribueix al desenvolupament d’habilitats essencials, com ara la iniciativa personal, la creativitat, el treball en equip i l’emprenedoria.

La utilització educativa de la robòtica a les aules i el concepte de programació en llengua estrangera es poden integrar de manera fluida en el currículum i en els processos d’ensenyament-aprenentatge, adaptant-se als diferents nivells escolars i satisfent les necessitats i motivacions específiques de cada etapa educativa.

En definitiva, el fet d’integrar la llengua anglesa dins de l’ArtTIC es converteix en un valor afegit de la nostra escola, que dona resposta als Reptes TÀCtil i Idiomes+ del Projecte #Avuixdemà2024. Així doncs, promovem el desenvolupament de la competència comunicativa en diferents llengües, fent ús d’eines digitals i impulsant la Robòtica educativa.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website